zondag 16 oktober 2011

Een achtergrond met vogels

Ik ben begonnen met het aanbrengen van een hele dikke laag gesso. Terwijl dit nog nat was heb ik er water op aangebracht, behoorlijk royaal, maar niet overal. Deze natte derrie heb ik afgedekt met een stuk huishoudfolie en dit aangeduwt. Luchtbellen en kreukels doen er niet toe.
Het folie is daarna verwijderd en kleinere stukken folie zijn her en der aangebracht en aangetikt. De kleine stukken blijven zitten totdat de gesso droog is.


Het idee hiervoor heb ik uit het boek: Eindeloze Creativiteit van Mary Todd Beam. Bij bol nog wel verkrijgbaar in het engels, ik heb de nederlandse vertaling van dit boek.
De ondertitel van dit boek is: Meer dan 25 oefeningen om je artistieke gave te ontwikkelen. Er staan leuke technieken in waarbij veel gebruik gemaakt word van acryl verf. (mijn favoriet vooral omdat het makkelijk en goedkoop verkrijgbaar is)

Uit papier heb ik wat vogelsilhouetten geknipt en deze vastgemaakt met een klein stukje tape. Daarna is de pagina geverfd met acrylverf.


Zoals je ziet heb ik last van de vorige pagina in mijn boek die doordrukt. Is geen probleem, wie weet wat voor leuk effect het gaat geven en is het niets, ach dan verzin ik daar later wel weer wat op.
En vergeet niet, een artjournal gaat niet alleen over het eindresultaat.
Nadat deze laag verf droog is heb ik nog wat ronde vormen uitgeknipt en op dezelfde manier als de vogels bevestigd.  De pagina is daarna bewerkt met een cracklemedium.

Na een nachtje is het cracklemedium goed droog en kan je er een tweede kleur op aanbrengen. Als dit ook droog is zullen er barstjes te zien zijn. De papieren silhouetten heb ik daarna verwijderd en dit is het resultaat.


Hier kan je goed de verschillende structuren en kleuren van de achtergrond zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten