zondag 30 oktober 2011

Ik had niet verwacht dat...

Soms word er iets tegen je gezegd waardoor je beseft hoeveel je veranderd bent met de jaren. Dingen die je als puber vanzelfsprekend vond zijn nu best vermoeiend. Tot diep in de nacht uitgaan bijvoorbeeld.
Ik heb er een pagina van gemaakt. Tis er 1 die gaat groeien, 1 die nooit af is, want er zullen steeds meer dingen bij me naar boven komen en over 10 jaar denk ik weer anders over dingen dan nu.



De achtergrond:
Het papier van mijn art journal is niet sterk genoeg om met verdunde verf op te schilderen. Daarom moet ik mijn pagina's eerst voorbehandelen.
Meestal gebruik ik hiervoor gesso, maar het kan ook anders.
Ik heb stukjes papier opgeplakt met modge pod.
De stukjes papier zijn "herinneringen" (een boardingpass, bustickets, visitekaartjes en andere papiertjes verzameld tijdens mijn laatste vakantie).
Modge pod is een lijm die gelijk een vernis geeft. Je kan hiervoor ook servettenlijm gebruiken, dat is hetzelfde en waarschijnlijk goedkoper.


Met gele acrylverf heb ik een wassing aangebracht en toen deze droog was ben ik er met verschillende kleuren pastelkrijt overheen gegaan. Het krijt is daarna verdund met water.
Daarna heb ik niet meer zo goed bijgehouden wat ik gedaan heb. Dat krijg je soms als je helemaal in de "flow" zit, dan vergeet ik alles en iedereen om me heen.
Ik weet wel dat ik stencils gebruikt hebt. Het eindresultaat is dit en je moet goed kijken om de onderliggende onderdelen nog te zien.


Ik gebruik graag poppetjes. Binnenkort zal ik daar echt wat meer aandacht aan gaan besteden.
Het hoofdje is getekend op een apart vel papier en daarna uitgeknipt. De bril is van een plaatje uit een tijdschrift.
Het lijfje is geknipt uit een velletje origamipapier. De rode rand krijg je door te matten met stempelinkt. Dat doe je door het stempelkussen langs je papier te laten glijden. Op de rand bedoel ik, niet bovenop.
De rij knopen zijn een mal van de cuttlebug (een apparaatje waarmee je kan embossen en stansen)


Groen haar, ik vond het geweldig op mijn 17de. Blauw haar ook of paars :) Stiekem vind ik het nog steeds wel leuk, maar het past niet bij de levensfase waar ik in zit. Ik houd het nu maar bij neutrale/natuurlijke kleuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten